RSS 2.0
 Wednesday, April 20, 2011

 

Sinds eind 2008 gebruikt Burgers Zoo uit Arnhem Full House als geïntegreerde evenementenbeheer oplossing. Full House ondersteunt de medewerkers en processen van Burgers Zoo bij de bedrijfsactiviteiten op het vlak van o.a. arrangementen, zakelijke evenementen, vergaderingen, rondleidingen, schoolreizen en kinderverjaardagen.

 

Na dit succesvolle verbetertraject is door Burgers Zoo het initiatief genomen om een volgende verbeterslag te realiseren rondom het proces van het toewijzen van rondleiders van het I.V.N. (Natuur- en milieueducatie) aan gereserveerde rondleidingen.

 

image

Jeroen Scharpert van de sales afdeling van Burgers Zoo: “Op jaarbasis worden er samen met het I.V.N. zeer veel rondleidingen uitgevoerd. Het coördineren, informeren, afstemmen en toewijzen van de rondleiders kostte ons veel tijd en energie. Dat moest beter kunnen!”

Samen met WiZZiX werd de oplossing bedacht en ontwikkelt: een webportaal waarop alle rondleiders zich 24x7 online kunnen aanmelden op het aanbod van rondleidingen. Een speciale planning coördinator verzorgt de definitieve toewijzing. Het portaal ondersteunt het proces door betrokkenen per e-mail automatisch op de hoogte te houden.

 

Nogmaals Jeroen Scharpert van Burgers Zoo: “Door deze oplossing is het reserveren van rondleidingen en de gehele afhandeling ervan volledig geïntegreerd en stukken efficiënter geworden. Inmiddels maken alle 60 rondleiders gebruik van de oplossing. Doordat de oplossing eenvoudig te bedienen is verliep de implementatie en acceptatie door de gebruikers vrij soepel.”

 

De online oplossing is ontwikkelt met behulp van Full House Extended, een platform waarmee online oplossingen gerealiseerd kunnen worden die gekoppeld zijn aan Full House. Het platform heeft als voordeel dat het inzetbaar is voor uiteenlopende toepassingen en aan te passen is aan de specifieke eisen en wensen van de organisatie. Extended oplossingen hebben verder als voordeel dat het uw organisatie nauwelijks beheer kost. Ze draaien op servers van WiZZiX, WiZZiX verzorgt de installatie, het uitrollen van nieuwe versies en de back-up.

 

Klik hier voor meer informatie over de specifieke oplossing voor Burgers Zoo.

 

Meer weten?
Bel ons op +31 (0)180-440300 of bespreek het met uw vaste projectbegeleider.
Download de Algemene informatie over Full House Extended (pdf)
Stuur ons een e-mail via info@wizzix.nl
Maak online een issue aan via http://support.fullhouse.nu

imageimage

Wednesday, April 20, 2011 12:33:56 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Commercieel | Full House

Mogelijk speelt ook in uw organisatie de problematiek rondom het toewijzen van gidsen of rondleiders aan het aanbod van rondleidingen. Het coördineren, informeren, afstemmen en toewijzen kost veel tijd en energie.

Voor deze problematiek hebben wij voor Burgers Zoo uit Arnhem een web portaal ontwikkelt dat gekoppeld is aan Full House. Met deze oplossing wordt het proces aanzienlijk versimpelt. De oplossing voor Burgers Zoo bestaat uit de volgende stappen:

image

 

1. De rondleidingen worden (op gebruikelijke wijze) ingeboekt in de verkoopadministratie van Full House

2. Alle definitieve rondleidingen worden automatisch gepubliceerd op het web portaal. Periodiek krijgen alle gidsen of rondleiders een e-mail met het overzicht van alle nieuwe rondleidingen

3. De gidsen of rondleiders hebben toegang tot het web portaal en kunnen 24x7 online aangeven dat zij een bepaalde rondleiding zouden willen uitvoeren

4. De planning coördinator verzorgt de definitieve toewijzingen. Periodiek krijgt de gids of rondleider een e-mail met alle aan hem/haar definitief toegewezen rondleidingen. Deze informatie is vanzelfsprekend ook terug te vinden in het web portaal

De oplossing is ontwikkelt met behulp van Full House Extended. Dit biedt u de mogelijkheid om de oplossing aan te passen aan uw specifieke eisen en wensen, bijvoorbeeld wanneer het proces binnen uw organisatie net wat anders verloopt 

Lees het artikel met over de verbeterslag die Burgers Zoo heeft gerealiseerd.

Meer weten?
Bel ons op +31 (0)180-440300 of bespreek het met uw vaste projectbegeleider.
Download de Algemene informatie over Full House Extended (pdf)
Stuur ons een e-mail via info@wizzix.nl
Maak online een issue aan via http://support.fullhouse.nu

Schermafbeeldingen

image

image

image

 

Wednesday, April 20, 2011 10:45:00 AM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Commercieel | Full House

Sommige evenementen zijn zo uitgebreid dat niet alle items in één keer in het componentenscherm weergegeven kunnen worden. Enkele tips om toch het overzicht te behouden.

Open een evenement en ga naar het tabblad [componenten]. De open- en dichtklapknoppen staan rechts in het scherm.

Alle componenten dichtklappen:

Met deze knop kun je in één keer alle componenten dichtklappen. Bij meerdaagse evenementen krijg je op die manier een eenvoudig overzicht van alle evenement-dagen.
Je kunt nu per dag inzoomen door het betreffende evenementdeel open te klappen. Alle componenten van het eerste niveau worden nu zichtbaar, meestal zijn dit de locaties. Vervolgens kun je iedere locatie open- en dichtklappen om te bekijken welke middelen in die locatie zijn ingepland.

Alle componenten openklappen:

Met deze knop kun je alle componenten in één keer openklappen.


“Alles dichtgeklapt” als standaard instellen:

Standaard zal Full House bij het openen van een evenement alle componenten uitgeklapt weergeven. Voor uitgebreide evenementen is het soms wenselijk om deze altijd in eerste instantie dichtgeklapt weer te geven. Dit kan per evenement ingesteld worden:
ga naar het tabblad [Extra] en verwijder het vinkje bij  “standaard alle evenementregels uitklappen”.


 

Wednesday, April 20, 2011 9:15:49 AM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Full House | Tips

Kurt Stevens van het cultuurcentrum Hasselt vzw vertelt over de koppeling tussen Full House en hun monitoren in de ontvangsthal.

Een hele tijd geleden werd besloten om de publieke telefooncellen in ons gebouw – die nog amper gebruikt werden door de opkomst van de GSM – op te ruimen.  Die locatie bleek echter geschikt te zijn voor een projectie op glaswand met videomateriaal van de komende evenementen in ons cultuurcentrum.
Samen met de aankoop van het projectiemateriaal werden ook 2 beeldschermen aangekocht waarop de evenementen van de dag getoond zouden worden.  Dit laatste moest de papieren dagoverzichten doen verdwijnen. 
Met behulp van de meegeleverde software was het mogelijk om afbeeldingen of videobestanden te tonen volgens een schema.  Hiervoor werd - door de dienst lay-out een sjabloon ontwikkeld conform onze huisstijl.  Op deze sjablonen werden dan de evenementen van de dag geplaatst.  Wekelijks werden deze afbeeldingen in een schema gezet en naar de beeldschermen verstuurd.
Je kan je voorstellen dat dit proces enorm tijdrovend was.  Doordat er gebruik werd gemaakt van specifieke software om deze afbeeldingen te maken werd de dienst lay-out hiermee belast.  Bij elke wijziging van locatie, tijdstip of een annulatie moest er een nieuwe afbeelding gemaakt worden.  Het uploaden van de gegevens naar het scherm was een technisch gegeven dat ervoor zorgde dat deze taak niet voor iedereen binnen de organisatie weggelegd was.
Mijn doelstelling was dus duidelijk.  Er moest een goedkope oplossing komen die automatisch gegevens uit Full House ophaalde en toonde zonder dat hier te veel resources bij betrokken werden.

Software
Na een zoektocht op het internet vond ik een open source “digital signage” applicatie die meer mogelijkheden had dan de betalende software die wij op dat moment gebruikten.  

Hardware
Het nadeel van deze software was dat het cliëntgedeelte op een windows xp werkstation moest draaien.  Daardoor waren we genoodzaakt om een kleine investering te doen in 2 barebone pc’s die zo compact waren dat ze heel gemakkelijk opgeborgen konden worden.

Resultaat
Met behulp van de ODBC koppeling en wat scripting wordt er nu elke 10 minuten een XML geëxporteerd uit Full House.  Deze XML wordt ingelezen in een webpagina en met behulp van CSS in een lay-out gegoten die conform is aan onze huisstijl.

Voordelen
De informatie op de LCD-schermen aan de ingangen van ons cultuurcentrum kan beheerd worden door één persoon in Full House.  Evenementen zoals tentoonstellingen, voorstellingen, workshops worden door de verschillende diensten afzonderlijk ingebracht.  Door de eenmalige invoer in Full House worden er minder fouten gemaakt en is de informatie in Full House, ProVenue Max (dankzij de koppeling) en op de infoschermen identiek.

 

Wednesday, April 20, 2011 8:45:14 AM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Full House
 Tuesday, April 19, 2011

Applicatie- en/of systeembeheerders kunnen de nieuwste Full House versie 2011.03 downloaden via de downloadpagina op onze website. Ook de versiewijzigingen zijn online beschikbaar via http://www.wizzix.nl/versiewijzigingen. In deze versie is o.a. een begin gemaakt met het doorvoeren van wijzigingen in de ‘look en feel’ van Full House. Zo zijn er nieuwe afbeeldingen en iconen gebruikt voor knoppen en schermen en is er binnen alle schermen voor 1 standaard lettertype gekozen. De verbeteringen moeten bijdragen aan een consistentere en rustigere gebruikersinterface.

Meer weten?
Bel ons op +31 (0)180-440300 of bespreek het onderwerp met uw vaste projectbegeleider.
Stuur ons een e-mail via info@wizzix.nl
Maak online een issue aan via http://support.fullhouse.nu

imageimageimage

Tuesday, April 19, 2011 5:05:13 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Full House
 Thursday, April 14, 2011

Onder veel softwareontwikkelaars is de onderstaande cartoon bekend. Het laat zien wat er allemaal mis kan gaan vanaf het moment dat u als klant u wensen aan ons kenbaar maakt. Wat ons betreft maakt de cartoon duidelijk dat wij ons hier continue bewust van moeten zijn en onze processen en instrumenten hierop moeten blijven aanpassen en verbeteren.

clip_image001

Thursday, April 14, 2011 4:36:17 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Commercieel | Full House

Bent u ook kostbare tijd kwijt met het iedere keer opnieuw invoeren van Full House verkoopfacturen in uw financiële administratie? Inclusief debiteureninformatie, codering van grootboekrekeningen, btw codes en bedragen etc.?

 

Dan kan een koppeling tussen Full House en uw financiële administratie uw organisatie helpen om deze informatiestroom een stuk efficiënter te laten verlopen!

 

Full House biedt gestandaardiseerde koppelingen met diverse financiële pakketten zoals Exact Globe, Exact Compact, Exact Online, FMS, Informer, Venice, Cash, Accountview en Unit4. Beschikt u over een ander financieel pakket, dan kunnen wij een nieuwe koppeling ontwikkelen of mogelijk kan uw financiële pakket 1 van onze gestandaardiseerde formaten importeren.

 

 

 

De functionaliteit en verwerking kan per financieel pakket enigszins verschillen, maar in het algemeen worden vanuit de facturatie in Full House de openstaande posten inclusief de journaalposten geëxporteerd in een bestand. Full House journaliseert de factuurregels op basis van de grootboekrekeningen die u eenmalig vastlegt bij de Full House omzetgroepen.

Tevens kan Full House automatisch debiteurennummers toekennen aan relaties en kunnen dus ook de bijbehorende debiteurengegevens geëxporteerd worden.

 

De gegevens worden automatisch door Full House geëxporteerd tijdens het uitvoeren van een Full House doorboeking. Wanneer de koppeling eenmalig is ingericht hoeft u er dus geen extra handelingen voor te verrichten.

 

Optioneel kunt u de mogelijkheden nog uitbreiden met de Full House modules kostenplaatsen en/of kostendragers, waardoor het journaliseren ook per kostenplaats en/of kostendrager plaats kan vinden. Wanneer u Full House ook gebruikt voor de facturatie van aanbetalingen, creditnota’s en/of annuleringsfacturen lopen ook deze facturen mee en hoeft u ook deze facturen niet meer handmatig te verwerken.

 

Vanzelfsprekend kunnen wij u assisteren bij de implementatie van zo’n koppeling. De vele gerealiseerde koppelingen uit het verleden zijn verwerkt in een gestandaardiseerd plan van aanpak. Dit standaard plan van aanpak nemen wij als uitgangspunt en passen wij aan op uw specifieke situatie. Zo weten alle betrokkenen precies welke stappen doorlopen moeten worden om te komen tot een soepele implementatie van de koppeling.

 

 Meer weten?
Bel ons op +31 (0)180-440300 of neem contact op met uw vaste projectbegeleider.
Stuur een e-mail via info@wizzix.nl
Maak online een issue aan via http://support.fullhouse.nu

Schermafbeelding
image

Thursday, April 14, 2011 3:56:43 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Full House | Tips
 Wednesday, January 12, 2011
Wednesday, January 12, 2011 3:09:26 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen | Full House

Met de Omzetknop kunt u in één oogopslag de totaalomzet van een evenement bekijken. Niet iedereen is op de hoogte van dit fenomeen. Vandaar deze tip.

De Omzetknop is te vinden in de bovenste knoppenbalk van een Evenement:
Het omzetscherm geeft u direct inzicht in :

  • de totaalomzet (inclusief en exclusief BTW)
  • het totale BTW-bedrag
  • eventuele kortingen
  • (indien vastgelegd) de kosten van dit evenement
  • het Bruto Winst Percentage
  • de prijs per persoon

Als u gebruik maakt van verdichtinggroepen, worden deze gegevens ook per verdichtinggroep weergegeven.
Het vervolgscherm toont bovendien de totale BTW-uitsplitsing.


In de praktijk wordt de omzetknop vaak gebruikt tijdens het sales-traject, bij het samenstellen van de offerte. De salesmedewerker heeft direct inzicht in het verwachte resultaat. Eventueel kan er een minimaal bruto winst percentage afgesproken worden, zodat er beter op resultaat gestuurd kan worden.
Erg handig is het natuurlijk ook dat een klant direct aan de telefoon al op de hoogte gebracht kan worden van het totaalbedrag. Hiervoor hoeft niet eerst een offerte uitgeprint te worden.

Nog een tip: bij meerdaagse evenementen kan de omzet ook per dag bekeken worden.


Ga hier voor op de betreffende dag staan (het evenementdeel)  en open vervolgens de eigenschappen van het evenementdeel.  Rechts in de knoppenbalk ziet u de Omzetknop. Deze geeft nu de omzetgegevens van het evenementdeel met alle sub-items die onder dat evenementdeel zijn ingevoerd. Dit kan overigens ook gedaan worden op een Locatie (open de Locatie > rechts in het beeld vindt u de omzetknop). Bij evenementen met meerdere Locaties kunt u zo precies zien hoeveel omzet er op een bepaalde locatie gedraaid wordt.

Wednesday, January 12, 2011 2:57:38 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Full House | Tips

Marc, Karine en Leon

Om de komende periode met meer slagkracht ontwikkelingen te kunnen realiseren hebben wij ons team op diverse plekken versterkt. De afgelopen periode hebben wij de volgende nieuwe medewerkers mogen verwelkomen:

  • Leon Lekkerkerker is onze nieuwe medewerker die bedrijfsprocessen inzichtelijk weet te maken en vervolgens de oplossingen ontwerpt om deze processen te verbeteren.
  • Karine van der Meulen is onze nieuwe administratieve steun en toeverlaat. Van verkoopondersteuning en facturatie tot en met marketing en debiteurenbewaking.
  • Marc Barkmeijer is onze nieuwe telemarketeer.

Wij hebben nog vacatures openstaan voor een programmeur en projectbegeleider.

Wednesday, January 12, 2011 2:47:23 PM (W. Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [0] -
Algemeen
Categoriëen
Over WiZZiX
Send mail to the author(s) E-mail WiZZiX

© Copyright 2014
WiZZiX Software & Services
Sign In
All Content © 2014, WiZZiX Software & Services